Historia marki ASICS szczegółowo przedstawia kierunek jej rozwoju oraz obecny profil, który zapewnia jej bardzo silną pozycję na rynku sportowym.
Od ośmiornicy na obiad po zwycięstwo w maratonie bostońskim
Założyciel marki ASICS, Kihachiro Onitsuka, w 1949 roku w swoim rodzinnym mieście Kobe w Japonii rozpoczął produkcję obuwia koszykarskiego, aby zaspokoić potrzeby rosnącej liczby narodowych gwiazd koszykówki. Pierwsze buty miały wklęsłą podeszwę symulującą działanie przyssawki ośmiornicy. Przed rokiem 1950 firma była znana, jako Onitsuka Cooperation. Produkowane przez nią obuwie sportowe odniosło pierwszy znaczący sukces rok później, gdy zwycięzca maratonu bostońskiego miał na sobie buty tej marki.
Lata 60.
W rezultacie obuwie sportowe firmy Onitsuka zaczęło być znane pod nazwą „Tigers”. W tym okresie zmieniono znaki na obuwiu na gładkie tygrysie paski używane do dziś.
Lata 70.
W celu promowania filozofii firmy, według której najprostszą drogą do zdrowia i szczęścia jest sport, wybrano akronim ASICS, „Anima Sana in Corpore Sano”, czyli "w zdrowym ciele zdrowy duch".
Lata 80.
Wprowadzenie ASICS GEL Cushioning System zrewolucjonizowało obuwie ASICS. Ten system amortyzacji ma możliwość pochłaniania wstrząsów poprzez rozpraszanie wstrząsu pionowego na płaszczyźnie poziomej.
Lata 90.
Firma ASICS wprowadziła liczne zaawansowane innowacje i stała się liderem technologicznym w branży. W roku 1994 firma zaczęła produkować popularny model GEL-KAYANO, który stał się wzorem w swojej klasie.
Początek XXI w.
Nasi naukowcy nadal przesuwają granice wydajności, wygody i dopasowania obuwia. W roku 2007 kumulacja wysiłków firmy ASICS zaowocowała wprowadzeniem nowego modelu GEL-KINSEI, który został powszechnie uznany za najbardziej zaawansowany but do biegania, jaki kiedykolwiek stworzono.
Dzisiaj
ASICS przoduje na światowym rynku sportów wyczynowych, jako bezdyskusyjnie czołowa marka obuwia do biegania przeznaczonego zarówno dla profesjonalnych sportowców, jak i amatorów tego sportu. Począwszy od zawodowych konkursów sportowych, poprzez igrzyska olimpijskie, po codzienne biegi po parku, biegacze wybierają obuwie ASICS, które zapewnia wygodę, wsparcie i wysoką jakość.
Jako trzecia marka na świecie pod względem sprzedaży obuwia sportowego, ASICS specjalizuje się w produkcji wysoce zaawansowanego technologicznie obuwia do biegania, walkingu, tenisa czy sportów halowych. Globalna strategia firmy skupia się na sponsorowaniu najważniejszych imprez biegowych na świecie. Stąd ASICS jest partnerem takich wydarzeń, jak Maraton w Nowym Jorku, Paryżu czy Tokio. W myśl tej strategii ASICS w Polsce jest sponsorem największych lokalnych imprez biegowych, m.in. Maraton Poznański, Bieg Niepodległości czy Półmaraton w Pile.
Instytut Sportu w Kobe, Japonia
Ponad 16 000 m2 w kompleksie budynków zajmuje zaplecze badawcze, w tym 350-metrowa bieżnia.
Dziedzictwo Onitsuki, człowieka, który zapoczątkował wspaniałą historię ASICS, będzie trwać w sukcesie, jaki odnosi jego ukochana firma. Ci, którzy teraz budują na tym sukcesie będą nadal kierować się jego ideą tworzenia butów, które sprostają wymaganiom sportowców w zakresie podnoszenia wydajności, zwiększania wygody i zapobiegania urazom.