|
Ogólnopolska konferencja metodyczna pt. „Marketingowe aspekty organizacji imprez biegowych” organizowana przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu przy współudziale Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, odbędzie się 24-25 października 2013 w Poznaniu.
Prelegentami na konferencji będą i swoją wiedzą podzielą się między innymi:
1. Jerzy Skarżyński – maratończyk, organizator i współorganizator biegów ulicznych, reprezentant Polski w pucharze świata i Europy w maratonie
2. Paweł Januszewski – złoty medalista Mistrzostw Europy w Budapeszcie w biegu na 400 m p.p. Prezes Fundacji Bieganie, propagator biegania
3. Andrzej Krzyścin – maratończyk, Prezes Klubu Sportowego Altom Gniezno, organizator Biegu Lechitów oraz Biegu Europejskiego
4. Mirosław Bieniecki – organizator i Dyrektor Biegu Rzeźnika w Bieszczadach
5. Artur Kujawiński – maratończyk, założyciel i Prezes Klubu Biegowego Maniac, organizator biegu Maniacka Dziesiątka
6. Bogdan Sojkin – profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalizuje się m.in. w problematyce marketingu sportowego, Vice Prezes Polskiego Związku Piłki Ręcznej
7. Henryk Mruk – profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalizuje się m.in. w problematyce marketingu sportowego, autor książek o tematyce marketingu i zarządzania w sporcie
8. Zygmunt Waśkowski – profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalizuje się w problematyce marketingu sportowego, autor wielu publikacji o tematyce marketingu w sporcie, maratończyk
9. Jolanta Witek – profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, Rektor Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Wałczu, specjalizuje się w problematyce marketingu, organizator konferencji naukowych poświęconych roli sportu w promocji miast i regionów
10. Edyta Gołąb-Andrzejak – doktor Politechniki Gdańskiej, specjalizuje się w problematyce marketingu, promocji oraz turystyki, w tym turystyki sportowej
Więcej informacji na stronie Konferencji konferencjabiegi.pl oraz profilu na Facebooku facebook.com/konfernecjabiegi |
| | Autor: Ryszard N, 2013-08-27, 15:57 napisał/-a: "W najbliższym czasie tylko profesjonalnie organizowane imprezy biegowe będą cieszyły się popularnością i uznaniem wśród biegaczy. Podobnie jak w innych dyscyplinach sportu, organizatorzy będą sięgali po rozwiązania marketingowe, aby budować silne marki biegów i przyciągać zawodników, sponsorów oraz kibiców."
Czyli, przekładając to na język konsumenta, tylko dobry produkt znajdzie masowego nabywcę. To dobrze, ale warto pamiętać, że nastąpi proces wyraźnego powiązania jakości z ceną a tego już biegacze nie za bardzo lubią. Już dzisiaj aby zdobyć frekwencję, obok samego produktu jakim jest bieg, organizatorzy oferują różnoraką wartość dodaną do produktu. Nikogo już nie kręcą koszulki, medale, czy gadźety reklamowe. W ruch poszły samochody, rowery, krowa i wypoczynek w ośrodkach SPA. Warto też nie zapominać, że wraz ze zbudowaniem silnej marki, tendencja zacznie się odwracać. Zapisy będą trwały kilka godzin a za wszystko trzeba będzie solidnie zapłacić. Dobrym przykładem są duże, Europejskie maratony, gdzie za wszystko trzeba płacić, łącznie z wypożyczeniem chipa, nie wspomnę już o koszulkach. Przewiduję, że z czasem wielką wartość nabiorą imprezy gdzie obok maratonu lub półmaratonu, organizator zaproponuje formułę biegów masowych dla dzieci i absolutnych nowicjuszy, np. takie jak Coca Cola Kids w Wiedniu, itd.
Pojawi się regionalna i miejska ( patrzy Fundacja Maratonu Warszawskiego i Orlen Marathon ) silna konkurencja która biegaczom i biegom zrobi dobrze. | | | Autor: Arti, 2013-09-17, 00:57 napisał/-a: W imieniu Organizatorów zapraszam ;)
Takiej wiedzy nie wyczytacie w książkach, będzie owszem i teoria ale i rozwiązania praktyczne czyli to co najcenniejsze ;)
Swój udział w konferencji zapowiedzieli m.in.:
1. Paweł Januszewski uczestnik Igrzysk Olimpijskich w Atlancie, Mistrz Europy w biegu na 400 m p.p.
2. Jerzy Skarzyński członek polskiej reprezentacji olimpijskiej, Los Angeles
3. Michał Bartoszak uczestnik Igrzysk Olimpijskich w Atenach
4. Tomasz Szymkowiak uczestnik Igrzysk Olimpijskich w Pekinie
5. Rafał Wieruszewski dwukrotny uczestnik Igrzysk Olimpijskich w Atenach i w Pekinie
6. Patrycja Wyciszkiewicz uczestniczka Igrzysk Olimpijskich w Londynie,
Mistrzyni Europy juniorów w biegu na 400 m
7. Piotr Gruszczyński Senator RP, maratończyk
| | | Autor: GRZEŚ9, 2013-09-17, 09:11 napisał/-a: Arti-swój udział,tzn.jako gwiazdy sportu czy wykładowcy? | | | Autor: jusmar, 2013-09-17, 11:42 napisał/-a: Artur napisz jak możesz kto będzie wykładał i prowadził warsztaty bo jak rozmumiem że wymieniona 7ka to goście zaproszeni a nie wykładowcy. | | | Autor: Arti, 2013-10-29, 22:12 napisał/-a: Sorry,że nie odpisałem ale jeszcze trwało montowanie pełnej listy wykładowców a dzień po twoim poście rozchorowałem się prawie na miesiąc ;) Pozdrawiam i zapraszam do zapoznania się z materiałem ;)
Pełne materiały wykładów mają być również dostępne na stronie organizatora www.konferencjabiegi.pl
| | | Autor: mzuk, 2013-10-30, 08:38 napisał/-a:
Konferencja odbywała się w ciągu tygodnia co mogło nieco ograniczyć jej odbiór ale i tak było sporo osób.
Pierwszego dnia były wykłady a drugiego dnia warsztaty.
Całość uważam za cenną inicjatywę. To ważne że zaczynamy profesjonalnie podchodzić do zagadnień. Wzrost frekwencji i zainteresowanie mediów wymagają takiego właśnie podejścia. Sporo przed nami, ale jesteśmy na właściwej drodze.
Łyżka dziegciu jest taka - żeby być partnerem do rozmów ze sponsorami (i nie mam na myśli drobnych firm a korporacje) trzeba mieć plan, wielowariantowe pomysły i być dobrym warsztatowo. Nie jest prawdą że najważniejsze jest to co się mówi. Prawdą jest to że ważne jest to co się mówi i jak się mówi. Mam na myśli cały warsztat prezentacyjny i tu jest wiele do zrobienia. Postaram się włącząc w te działania - Arti służę pomocą i radą w tym zakresie.
Najważniejsze że są chęci oraz zrozumienie potrzeb. Reszta do ogarnięcia bez problemu.
Pozdrawiam | |
|
|
| |
|