|
METRYKA WATKU DYSKUSYJNEGO | Dyscyplina | | Status | Wątek aktywny ogólnodostępny | Wątek założył | Admin (2024-11-20) | Ostatnio komentował | Piotr Fitek (2024-12-02) | Aktywnosc | Komentowano 17 razy, czytano 932 razy | Lokalizacja | | POWRÓT DO LISTY WĄTKÓW DYSKUSYJNYCH
| | | | |
| 2024-11-20, 09:00 Konflikt terminów maratonów w Polsce ad 2025
| | | | | |
| 2024-11-20, 10:33 Złota Seria
Dyrektor Gdańsk Maraton pyta: „W związku z tym nasuwa się pytanie ilu zawodników pobiegnie maraton tydzień po tygodniu?” i nie zauważa przy tym innego problemu. Oczywistym jest, że nikt nie będzie biegał maratonu tydzień po tygodniu. Natomiast – jeżeli komuś z jakichś przyczyn 6 kwietnia nie będzie pasował (zaplanowana impreza rodzinna, wyjazd służbowy, cokolwiek innego) to nie ma żadnej innej alternatywy. Wszyscy w jednym dniu.
Druga sprawa, o którą warto byłoby też zapytać. Fundacja Maraton Warszawski organizuje Półmaraton Warszawski w dniu 30 marca 2025 r., czyli tydzień przed Maratonem w Krakowie. Trochę mi się to kłóci z promocją nowej maratońskiej serii. Przecież jak ktoś pobiegnie 30.03 połówkę w Warszawie (na miarę swoich możliwości – „na maksa”), to raczej nie będzie biegł tydzień później maratonu w Krakowie, trochę mało czasu na regenerację. Oczywiście, można jedno czy drugie wydarzenie przetruchtać, ale po co za to płacić 200, czy tam 250 zł?
|
| | | | |
| | | | | |
| 2024-11-20, 10:39 Kwiecień plecień
Gdańsk Maraton przed pandemią zawsze odbywał się w kwietniu, więc rozumiem organizatorów o powrocie imprezy w tym terminie. Trudno, że akurat tak ułożył się kalendarz zarówno dostępności obiektów, świąt jak i wyborów. |
| | | | | |
| 2024-11-20, 11:50
W sumie chyba lepiej dla biegaczy, jeśli mają więcej imprez biegowych do wyboru, niż jakby nie mieli w czym wybierać.
Poza tym konkurencyjność biegów w tym samym terminie może (ale nie musi) wpłynąć na cenę, żeby zachęcić zawodników do udziału w danej imprezie. |
| | | | | |
| 2024-11-20, 20:46 Wielkie halo o nic...
Nie sądzę, aby dla wielu osób pokrywanie się terminów tych 3 biegów stanowiło problem. Niewielu biegaczy startuje w maratonie co tydzień. Argumenty organizatorów są przekonujące: dostępność stadionu, niedziela handlowa, Wielkanoc i wybory prezydenckie. Pozdrawiam |
| | | | | |
| 2024-11-21, 07:44
No to czekamy na Gdańsk :) |
| | | | | |
| 2024-11-21, 11:14
Problem chyba sztucznie rozdmuchany. W tym roku w niedzielę palmową było ok. 19(z kalendarza maratonypolskie) imprez w tym m.in. półmaraton Warszawski, półmaraton Pabianicki, Krakowski półmaraton marzanny itd. więc argument o niedzieli handlowej słaby. Według mnie rozbicie terminów o tydzień czy dwa i tak nic nie da, bo jak słusznie już wielu zauważyło tylko nieliczni pobiegną maraton tak często. |
| | | | |
| | | | | |
| 2024-11-21, 15:11
2024-11-20, 11:50 - ProjektMaratonEuropaplus napisał/-a:
W sumie chyba lepiej dla biegaczy, jeśli mają więcej imprez biegowych do wyboru, niż jakby nie mieli w czym wybierać.
Poza tym konkurencyjność biegów w tym samym terminie może (ale nie musi) wpłynąć na cenę, żeby zachęcić zawodników do udziału w danej imprezie. |
z jednej strony to faktycznie dobre dla nas, dla biegaczy.
Tu sie Przemku zgadzam z Tobą. I cenna uwaga z ceną.
Choć liczę, że i na inne sposoby organizatorzy będą zachęcać do startów.
Z drugiej, trochę szkoda, że nie mamy porządnego na wiosnę maratonu. Takiego renomowanego, znanego w Europie (przynajmniej w naszym regionie środkowej).
|
| | | | | |
| 2024-11-21, 15:14
2024-11-20, 10:39 - kostekmar napisał/-a:
Gdańsk Maraton przed pandemią zawsze odbywał się w kwietniu, więc rozumiem organizatorów o powrocie imprezy w tym terminie. Trudno, że akurat tak ułożył się kalendarz zarówno dostępności obiektów, świąt jak i wyborów. |
to chyba najlepsze podsumowanie :) |
| | | | | |
| 2024-11-22, 08:23
2024-11-20, 20:46 - MSN napisał/-a:
Nie sądzę, aby dla wielu osób pokrywanie się terminów tych 3 biegów stanowiło problem. Niewielu biegaczy startuje w maratonie co tydzień. Argumenty organizatorów są przekonujące: dostępność stadionu, niedziela handlowa, Wielkanoc i wybory prezydenckie. Pozdrawiam |
ale jak ci akurat ten termin nie pasuje, to co ci zostaje? |
| | | | | |
| 2024-11-23, 11:53
2024-11-20, 10:33 - peesz napisał/-a:
Dyrektor Gdańsk Maraton pyta: „W związku z tym nasuwa się pytanie ilu zawodników pobiegnie maraton tydzień po tygodniu?” i nie zauważa przy tym innego problemu. Oczywistym jest, że nikt nie będzie biegał maratonu tydzień po tygodniu. Natomiast – jeżeli komuś z jakichś przyczyn 6 kwietnia nie będzie pasował (zaplanowana impreza rodzinna, wyjazd służbowy, cokolwiek innego) to nie ma żadnej innej alternatywy. Wszyscy w jednym dniu.
Druga sprawa, o którą warto byłoby też zapytać. Fundacja Maraton Warszawski organizuje Półmaraton Warszawski w dniu 30 marca 2025 r., czyli tydzień przed Maratonem w Krakowie. Trochę mi się to kłóci z promocją nowej maratońskiej serii. Przecież jak ktoś pobiegnie 30.03 połówkę w Warszawie (na miarę swoich możliwości – „na maksa”), to raczej nie będzie biegł tydzień później maratonu w Krakowie, trochę mało czasu na regenerację. Oczywiście, można jedno czy drugie wydarzenie przetruchtać, ale po co za to płacić 200, czy tam 250 zł?
|
Bardzo słuszna uwaga. Ja akurat zamierzam pobiec oba, ale pewnie byłoby o wiele przyjemniej jakby były te dwa lub trzy tygodnie przerwy przed maratonem.
Zgadzam się, że tutaj w mojej opini jest wielkie niedopatrzenie ze strony organizatora Półmaratonu Warszawskiego, w sytuacji, gdy chcą promować nową serię maratońską.
Chciałbym wierzyć, że pójdą po rozum do głowy i zmienią jeszcze datę skoro zapisy nie ruszyły.
23 marca byłby o niebo lepszym terminem, 15 też mógłby być. Dwa tygodnie przerwy to wg mnie w sam raz, ale trzema też nie pogardziłbym.
Zawsze mogę jeszcze strzelić focha i nie zapisać się na półmaraton i znaleźć jakąś inną imprezę. Póki wpłata nie poszła sprawa jest otwarta, ale nastawiłem się już trochę na te dwie imprezy na wiosnę.
Jednak jestem zdania, że jak wspólnie organizują tę serię to powinni jakoś ją promować, a nie utrudniać start w niej. Po tym jak zwróciłeś mi uwagę na ten mały szkopuł to jestem mocno zniesmaczony ich postawą. :) |
| | | | | |
| 2024-11-23, 19:00
2024-11-20, 09:00 - Admin napisał/-a:
Zapraszam do dyskusji. |
Maj jest idealnym terminem nie ma jeszcze upałów,i w kwietniu jest długi dzien na zrobienie objętosci. |
| | | | |
| | | | | |
| 2024-11-24, 11:39 Zdrowie także jest ważne .
2024-11-20, 20:46 - MSN napisał/-a:
Nie sądzę, aby dla wielu osób pokrywanie się terminów tych 3 biegów stanowiło problem. Niewielu biegaczy startuje w maratonie co tydzień. Argumenty organizatorów są przekonujące: dostępność stadionu, niedziela handlowa, Wielkanoc i wybory prezydenckie. Pozdrawiam |
Bardzo dobrze że tak się stało , dzięki temu Niektórzy będą przynajmniej o jeden Maraton zdrowsi ! , i choć na razie trudno będzie może nieco młodszym "Mistrzom" to zrozumieć , to wierzcie mi za jakiś czas z upływem lat kiedy "sława" przeminie poglądy się nieco zmienią. frajda z przygody zwanej bieganie to nie tylko maratony.
Proszę szanujcie swoje zdrowie !!!
|
| | | | | |
| 2024-11-26, 23:32
2024-11-24, 11:39 - kos 88 napisał/-a:
Bardzo dobrze że tak się stało , dzięki temu Niektórzy będą przynajmniej o jeden Maraton zdrowsi ! , i choć na razie trudno będzie może nieco młodszym "Mistrzom" to zrozumieć , to wierzcie mi za jakiś czas z upływem lat kiedy "sława" przeminie poglądy się nieco zmienią. frajda z przygody zwanej bieganie to nie tylko maratony.
Proszę szanujcie swoje zdrowie !!!
|
Ten komentarz sugeruje , że maratony są nie zdrowe a z tym nie zgadzam się |
| | | | | |
| 2024-11-27, 08:15
2024-11-26, 23:32 - mariuszkurlej1968@gmail.c napisał/-a:
Ten komentarz sugeruje , że maratony są nie zdrowe a z tym nie zgadzam się |
a są zdrowe?
Aktywność fizyczna jest zdrowa, przygotowania do startu mogą być zdrowe... ale czy sam maraton?
|
| | | | | |
| 2024-11-27, 14:59
A ja zwrócę uwagę na inny problem.
Pomyślałem, że 06.04.2025 pobiegnę sobie jeden z tym trzech maratonów. Jestem z Poznania, więc na każdy z nich muszę dojechać.
Najbardziej pasowałby mi Gdańsk, ale na szczęście przed zapisaniem się przeczytałem regulamin ... i okazuje się, że w dniu biegu nie odbiorę pakietu startowego (na szczęście organizatorzy w Łodzi i w Krakowie nie sprawili biegaczom takiego psikusa, tam można jeszcze 6-go rano odebrać numer).
Nie mam ochoty przyjeżdżać dzień wcześniej do Gdańska i dodatkowo ponosić koszty noclegu.
Wiem, że podobnie to wygląda w Poznaniu, ale tutaj dla mnie problemu nie ma ... jestem miejscowy.
Szkoda, że organizatorzy niektórych maratonów są tak mało elastyczni. Nie każdemu pasuje poświęcać cały weekend na udział w imprezie biegowej.
Wiem, że istnieje możliwość odbioru pakietu przez inną osobę, ale to według mnie jest cedowaniem problemu z organizatora na biegacza ... Nam się nie chce rano otwierać biura, sam się postaraj o kogoś, kto Ci odbierze pakiet. |
| | | | | |
| 2024-12-02, 20:34
2024-11-27, 14:59 - witas napisał/-a:
A ja zwrócę uwagę na inny problem.
Pomyślałem, że 06.04.2025 pobiegnę sobie jeden z tym trzech maratonów. Jestem z Poznania, więc na każdy z nich muszę dojechać.
Najbardziej pasowałby mi Gdańsk, ale na szczęście przed zapisaniem się przeczytałem regulamin ... i okazuje się, że w dniu biegu nie odbiorę pakietu startowego (na szczęście organizatorzy w Łodzi i w Krakowie nie sprawili biegaczom takiego psikusa, tam można jeszcze 6-go rano odebrać numer).
Nie mam ochoty przyjeżdżać dzień wcześniej do Gdańska i dodatkowo ponosić koszty noclegu.
Wiem, że podobnie to wygląda w Poznaniu, ale tutaj dla mnie problemu nie ma ... jestem miejscowy.
Szkoda, że organizatorzy niektórych maratonów są tak mało elastyczni. Nie każdemu pasuje poświęcać cały weekend na udział w imprezie biegowej.
Wiem, że istnieje możliwość odbioru pakietu przez inną osobę, ale to według mnie jest cedowaniem problemu z organizatora na biegacza ... Nam się nie chce rano otwierać biura, sam się postaraj o kogoś, kto Ci odbierze pakiet. |
a to racja. Szczególnie jeśli nie znasz nikogo, kto mógłby odebrać pakiet. Ale raczej takich osób, którzy przyjadą w dniu biegu jest niewiele, albo za słabo krzyczą ;)
|
|
|
|
| |
|