Jestes
niezalogowany
ZALOGUJ

 

Przeczytano: 829 razy (od 2022-07-30)

 ARTYKUŁ 
Srednia ocen:0/0

Twoja ocena:brak


Maraton Warszawski - sponsorzy z wizja
Autor: Michał Drelich
Data : 2006-08-15

Dużego maratonu nie da się zbudować bez wsparcia sponsorów. Systematyczny rozwój Maratonu Warszawskiego został dostrzeżony i doceniony przez największe działające na polskim rynku firmy takie jak Unilever, Coca Cola czy Herbalife, które od tego roku związały się ze stołeczną imprezą trzyletnimi kontraktami. Dzięki temu możliwe było zaproszenie do Warszawy Josiah Thugwane (RPA), mistrza olimpijskiego w maratonie, a także przeprowadzenie dużej akcji promocyjnej poza granicami kraju.

Jeszcze cztery lata temu maraton w Warszawie miał się w ogóle nie odbyć. Odbył się tylko i wyłącznie dzięki garstce zapaleńców, którzy doszli do wniosku, że jeden z najstarszych biegów maratońskich w Europie nie może tak po prostu zniknąć. W pamiętnym 2002 r. niecałe 400 osób krążyło niezliczoną ilość razy wokół Parku Saskiego, by zamanifestować potrzebę organizacji takiej imprezy w stolicy Polski. I udało się…

W 2003 roku powołano do życia Fundację "Maraton Warszawski", na której czele stanął Marek Tronina. Od tego czasu Maraton Warszawski wraca do czasów świetności, które przypadają na… początek lat 80. W 1980 r. Maraton Warszawski ukończyła bowiem rekordowa jak dotychczas liczba 2295 biegaczy. Przez kolejne dwadzieścia sześć lat w żadnym polskim maratonie nie pobiegło aż tylu ludzi!

Czy w tym roku może się to zmienić? Mamy olbrzymią nadzieję, że tak. Optymistycznie nastraja nas systematycznie wzrastająca w ostatnich trzech latach frekwencja w Maratonie Warszawskim. O ile w 2003 r. maraton w stolicy ukończyło niewiele ponad 1000 osób, to w 2004 było ich już 1444, a w ubiegłym roku aż 1696.

Już pod koniec sierpnia rozpocznie się w Warszawie kampania promocyjna II Warszawskiego Festiwalu Biegowego, którego główną imprezą jest oczywiście 28. Flora Maraton Warszawski. Plakaty reklamowe będą obecne we wszystkich stołecznych ośrodkach sportu i rekreacji, w środkach komunikacji miejskiej, przy wejściach do wszystkich placówek oświatowych, a także urzędów. Oprócz tego w mediach zaplanowanych jest szereg konkursów z atrakcyjnymi nagrodami ufundowanymi przez naszych sponsorów.

4 września w hali głównej Dworca Centralnego w Warszawie zostanie otwarta wystawa fotograficzna o historii Maratonu Warszawskiego. Dzięki współpracy z Polską Agencją Prasową udało nam się dotrzeć do archiwalnych zdjęć zrobionych na maratonie w latach 1979 – 2005. Najlepsze z tych fotografii będzie można podziwiać przez miesiąc.

Więcej o Warszawskim Festiwalu Biegowym będziecie mogli również przeczytać w piątek, 15 września w czterostronicowym dodatku do mazowieckiego wydania dziennika "Metro", a także posłuchać w radiu TOK.FM.

Wszystkie te działania nie byłyby możliwe bez wsparcia sponsorów. Od tego roku sponsorem tytularnym Maratonu Warszawskiego jest firma Unilever. Aż do 2008 roku impreza będzie nosić zaszczytną nazwę Flora Maratonu Warszawskiego. Na świecie jest jeszcze tylko jeden bieg, którego tytularnym sponsorem jest również Flora – to maraton w Londynie, zaliczany do największych i najbardziej prestiżowych maratonów na świecie. Poprzeczka została nam zatem postawiona wysoko, ale mamy nadzieję, że nie zawiedziemy pokładanych w nas nadziei.

Również koncern Coca Cola zdecydował się nawiązać z Fundacją "Maraton Warszawski" trzyletnia współpracę. Coca Cola wspiera zresztą maraton od 2002 roku. Dzięki współpracy z Coca Colą dla wszystkich uczestników Warszawskiego Festiwalu Biegowego zagwarantowane są napoje izotoniczne Powerade, a także woda Kropla Beskidu. Oprócz tego na mecie maratonu Coca Cola szykuje specjalne atrakcje dla biegaczy i kibiców.

Firma Herbalife po raz pierwszy dołączyła w tym roku do grona sponsorów Maratonu Warszawskiego i od razu była zdecydowana zawrzeć z nami trzyletni kontrakt. Dzięki temu impreza wzbogaciła się nie tylko o stabilnego sponsora, ale również o bieg rekreacyjny Herbalife Run, który odbędzie się w sobotę, 16 września o godz. 12:00.

Wymieniając sponsorów tegorocznego maratonu nie sposób zapomnieć o firmie LOT. Współpraca z LOT-em umożliwiła Fundacji przeprowadzenie promocji zagranicznej Maratonu Warszawskiego na niespotykaną dotąd skalę. Niektórzy z Was na pewno widzieli nasze stoiska na targach przy maratonach w: Paryżu, Londynie, Hamburgu, Pradze czy Sztokholmie. Skutki tej promocji już widać, bo do Maratonu Warszawskiego zgłosiło się dotychczas prawie 200 obcokrajowców z 32 państw.

Na koniec warto wspomnieć o firmie Timex, która jest oficjalnym sponsorem pomiaru czasu. W tym roku pomiar za pomocą chipów będzie prowadzony nie tylko na maratonie, ale również podczas II Warszawskiej Sztafety Maratońskiej Ekiden.

Szczególne podziękowania należą się również firmie Giso z Dębna, która zabezpiecza maraton pod kątem infrastruktury, a także Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Warszawie, która jak co roku zadba o bezpieczeństwo uczestników Warszawskiego Festiwalu Biegowego.



Komentarze czytelników - brakskomentuj materiał



















 Ostatnio zalogowani
Daniel Wosik
23:49
Hieronim
23:46
rolkarz
23:42
pjach
23:30
romangla
23:28
szczupak50
23:23
andreas07
23:03
fit_ania
22:59
kruszyna
22:43
wwanat46@gmail.com
22:29
Namor 13
22:25
Raffaello conti
21:57
staszek63
21:55
Henryk W.
21:16
slawroz60
21:13
INVEST
20:29
|    Redakcja     |     Reklama     |     Regulamin     |