|
Na zdjęciu: autor zdjęcia: Karolina Tołłoczko
Już w najbliższą sobotę o godzinie 15.00 wystartuje V „Dobrodzieńska Dycha”, bieg, który w krótkim czasie stał się największą imprezą masową na Opolszczyźnie. W tym roku zapowiada się kolejny rekord frekwencji (elektronicznie zgłosiły się do biegu 673 osoby).
Start do biegu zapowiedzieli: ubiegłoroczny zwycięzca i rekordzista trasy (0:31:06) Michał Kaczmarek, drugi zawodnik Siergiej Oksianiuk z Ukrainy oraz jego rodacy Mykola Rudyk i Viktor Starodupcew. Wśród kobiet główną kandydatką do zwycięstwa powinna być Agnieszka Ciołek. W ramach V „Dobrodzieńskiej Dychy” odbędą się również Mistrzostwa Maratonypolskie TEAM.PL oraz Mistrzostwa WKB META Lubliniec na dystansie 10km.
Od zawsze zastanawiam się, co jest powodem, że tak duża liczba zawodników wybiera się do naszego małego miasteczka na ten bieg - zaplecze socjalne mamy słabe, nagrody przeciętne, pogodę niepewną …
142 | 248 | 315 | 504 | 484 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | | +75% | +27% | +60% | -4% | Historia frekwencji OPEN |
Na koniec kilka ważnych informacji:
DOJAZD i PARKING – Duży parking dla biegaczy będzie usytuowany naprzeciwko stadionu (przy samej drodze nr 901),na który skierowane zostaną przez służby porządkowe WSZYSTKIE samochody zawodników. Ze względu na prace budowlane nie ma możliwości wjazdu w tym roku na teren stadionu. Sam stadion mieści się przy ul.Piastowskiej 120 (droga 901), 2km od centrum Dobrodzienia, wylot na Gliwice. Główne drogi dojazdowe na stadion zostaną oznakowane tablicami najazdowymi „Bieg”. Z kierunków Kraków, Wrocław najlepiej jechać autostradą A4 do Strzelec Opolskich i dalej kierunek Poznań. Dla udających się koleją informuję, że najbliższe stacje kolejowe to Pludry (7km),Lubliniec (20km),Olesno (20km),Opole (40km).
BIURO ZAWODÓW – Biuro zawodów zarówno dla dzieci jak i biegu głównego będzie się mieściło w dużym namiocie ustawionym na bocznej płycie boiska. Godziny otwarcia biura : dzieci 12.00-12.45 (start biegów dla dzieci od 13.00),BIEG GŁÓWNY 11.00-14.30. W biurze będzie usytuowanych 8 stanowisk dla zawodników zgłoszonych przez Internet ,1 stanowisko dla nowych zgłoszeń oraz 1 stanowisko, gdzie można otrzymać KP (potwierdzenie wpłaty) oraz podstemplować delegację bądź inny druk. Przed ustawieniem się do właściwej kolejki proszę sprawdzić swój nr startowy, (w Internecie lub na tablicy wywieszonej w biurze zawodów). W jednej kolejce załatwiacie wszystko : weryfikacja zgłoszenia, odbiór numeru startowego+ agrafki, odbiór chipa i bonów na posiłek, dokonacie opłaty startowej (proszę przygotować zgodne pieniądze).
TRASA BIEGU – Atestowana (PZLA) i niezmienna od samego początku, czyli start i meta na stadionie, nawrót na półmetku. Oznaczony każdy km znakami poziomymi i pionowymi. Na starcie i na nawrocie będą usytuowane maty, które zanotują Wasze międzyczasy oraz czas brutto/netto. Na trasie będą usytuowane 3 punkty z wodą :2,6km;5km;7,4km. Będzie też kurtyna wodna :3,8km i 6,2 km,a także punkt z gąbkami na 2,6km (7,4km). Pomiar czasu (www.datasport.pl) metodą chipów aktywnych mocowanych do kostki. Kaucja za chipy nie będzie pobierana. Chipy należy oddać wolontariuszom po przekroczeniu linii mety.
DEKORACJE i LOSOWANIE NAGRÓD – Jeśli pogoda dopisze to dekoracji najlepszych dokonamy na płycie głównej boiska (planowany start ok.16.30). Bezpośrednio po dekoracjach nastąpi losowanie nagród. W razie niepogody ten punkt programu zostanie przeniesiony do namiotu na bocznej płycie boiska.
DEPOZYT – zostanie wydzielona (nadzorowana) powierzchnia w namiocie (tam gdzie biuro zawodów). Depozyt będzie czynny w godzinach 14.00-16.30.
SPRZEDAŻ OKOLICZNOŚCIOWYCH KOSZULEK – obok depozytu będzie stoisko, na którym możecie zakupić (w cenie 20 zł) okolicznościowa koszulkę z logo biegu z „materiału technicznego”. Ilość koszulek ograniczona.
STOISKA HANDLOWE – (Firma Olimpiusz.pl oraz buty Mizuno + bieżnia do pomiaru stóp, odżywki, suplementy diety ,napoje, grill, itp.) zostaną usytuowane w bezpośredniej bliskości biura zawodów.
PRYSZNICE – to nasza największa pięta achillesowa. 2 są umieszczone w budynku stadionu (szatnie), kilka prysznicy zostanie ustawionych „pod gołym niebem” na płycie głównej boiska. Będzie też dostęp do bieżącej wody na zewnątrz obok budynku boiska. TOY TOY zostaną ustawione za biurem zawodów pod lasem. |
| INFORMACJA POSIADA MULTI-FORUM | POROZMAWIAJ | | XI Dobrodzieńska Dycha - Dobrodzień, 16.7.2016 | 47 2016-07-27 | | 2015 - X Dobrodzieńska Dycha | 63 2015-07-28 | | 2014 - IX Dobrodzieńska Dycha | 71 2015-01-06 | | 2013 - VIII Dobrodzieńska Dycha | 99 2013-07-29 | | 2012 - VII Dobrodzieńska Dycha | 85 2012-07-24 | | 2011 - VI Dobrodzieńska Dycha | 173 2011-07-26 | | 2010 - V Dobrodzieńska Dycha | 251 2010-07-30 | | 2009 - IV Dobrodzieńska Dycha | 278 2009-08-05 | | 2008 - III Dobrodzieńska Dycha | 69 2008-08-04 | | 2007 - II Dobrodzieńska Dycha | 26 2007-07-27 |
|
|
| |
|