O tym, że bieganie staje się coraz popularniejsze nie trzeba nikogo przekonywać. Widać to na ulicach, w parkach, po frekwencji na zawodach, forach internetowych portali biegowych, jednym słowem wszędzie :-) Popularność biegania wzrasta także… w sklepach. Co rusz powstają nowe sklepy zachęcające do kupna produktów biegowych – zarówno internetowe jak i stacjonarne. Handlowa walka o klienta między producentami i sprzedawcami zaostrza się, dzięki czemu możemy liczyć na ciekawe oferty, fachowe doradztwo, zniżki itd.
Postanowiliśmy sprawdzić czym kuszą nas konkretne firmy. Jednym ze sposobów stosowanych do przyciągnięcia do siebie biegaczy jest stosowanie programów lojalnościowych oraz kart rabatowych. Mechanizm tego typu promocji jest zwykle prosty - kupując u tego samego sprzedawcy lub firmy w sposób systematyczny otrzymujemy coraz większe zniżki na wszystkie, lub tylko wybrane produkty.
Poniżej prezentujemy krótki przegląd ofert firm, do których udało nam się dotrzeć.
Sklepbiegacza.pl
Dla swoich klientów sklepbiegacza.pl przygotował zarówno program lojalnościowy jak i rozbudowany system kart rabatowych. Pierwszy z nich polega na tym, że dokonując zakupów klient otrzymuje specjalne punkty (ich liczba zależy od konkretnego produktu). Punkty te można wymienić na proponowane przez sklep nagrody – między innymi koszulki polo, czapeczki czy kubki z logo „Sklepbiegacza.pl”. System działa podobnie do doskonale znanego kierowcom zbierania punktów na stacjach benzynowych.
Natomiast „Klub Premium” jest systemem premiowania kartami rabatowymi. Każdy kto dokona zakupów na kwotę co najmniej 500 złotych otrzymuje stały rabat w wysokości 5%, natomiast przy kwocie 1000 złotych rabat wynosi już 10%. Dodatkowo dla klientów internetowych będących w „Klubie Premium” przewidziana jest darmowa przesyłka przy realizacji każdego zamówienia o wartości powyżej 300zł. Kartą „Klub Premium” można posługiwać się zarówno przy zakupach w sklepie internetowym Sklepbiegacza.pl, jak i w sieci sklepów stacjonarnych.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie pod adresami:
www.sklepbiegacza.pl/klub_premium
www.sklepbiegacza.pl/program_lojalnosciowy
Adresy sklepów stacjonarnych:
Katowice, ul. Kościuszki 62
Kraków, ul. Focha 1
RunPlanet.pl
Sklep posiada trzy rodzaje kart rabatowych oferowanym swoim klientom, w których zastosowano podział ze względu na wydane pieniądze podczas transakcji:
- czarna karta rabatowa od 500zł sumy wszystkich zakupów – 5%
- żółta karta rabatowa od 1.000zł sumy wszystkich zakupów – 7%
- zielona karta rabatowa od 4.000 zł sumy wszystkich zakupów – 12%
Po uzyskaniu karty klient otrzymuje rabat na wszystkie produkty dostępne w sklepie www.RunPlanet.pl, które nie są przecenione.
Oprócz tego dla klientów sklepu internetowego rozpoczęto akcję pod tytułem "Kwartalna loteria". Jest to stała pozycja, w ramach której raz na trzy miesiące z pośród wszystkich klientów sklepu losowana zostaje jedna osoba, która otrzyma specjalny upominek.
Poza systemem zniżek właściciele sklepu zapewniają, że przy większych zamówieniach realizowanych dla klubów i instytucji, rabaty naliczane są indywidualnie.
Adres sklepu stacjonarnego:
Zielona Góra, ul. Bohaterów Westerplatte 11/1A
Olimpius.pl
Jeden z najstarszych specjalistycznych sklepów biegowych w Polsce. Olimpius.pl również posiada w swojej ofercie atrakcyjne rabaty dla swoich klientów oparte o stałe zniżki. Posiadacze „Karty stałego Klienta olimpius.pl” otrzymują 7% rabat od całości zakupów.
Dodatkowo w sklepie Olimpius.pl honorowana jest „Złota Karta New Balance”, której posiadacze mogą liczyć na 10% rabatu na produkty tej marki. Nowością jest oferta rabatowa dla posiadaczy karty prenumeratora czasopisma Bieganie dla których przewidziano także 7% rabat. Taką samą zniżkę sklep oferuje wszystkim czytelnikom naszego portalu – aby otrzymać 7% zniżkę wystarczy podczas zakupów podać hasło „Maratonypolskie”
Poszczególne zniżki niestety nie sumują się, ale klient ma prawo wybrać bardziej korzystną dla siebie opcje. Rabaty dotyczą zakupów w sklepie internetowym www.olimpius.pl oraz stacjonarnym, mieszczącym się w Częstochowie, w Galerii Handlowej SEKA przy Alei N.M.P. 12D
Nike
Jednym z konsekwentnie budowanych przez Nike działań społecznościowych skierowanych do biegaczy i biegaczek w całej Polsce jest „Klub Biegacza Nike”. Działa on od roku 2009 i aktualnie zrzesza blisko 400 posiadaczy specjalnej „Karty Klubowej NIKE”. Na jej podstawie mogą oni korzystać ze specjalnych benefitów.
„Klub Biegacza Nike” jest programem, w którym uczestnictwo odbywa się niezależnie od miejsca zamieszkania i zaawansowania biegowego. Po uiszczeniu symbolicznej opłaty rejestracyjnej w wysokości 30 zł (obecnie za okres 1.02.2010-28.02.2011) do uczestnika programu wysyłana jest imienna „Karta Klubu Biegacza Nike”. Jak informują przedstawiciele producenta, dzięki karcie uczestnik ma możliwość skorzystania z następujących elementów:
1. Fachowa pomoc trenerów lekkiej atletyki w układaniu planów treningowych dla osiągnięcia określonego celu,
2. Fachowa pomoc dietetyków w ułożeniu odpowiedniej diety sportowej,
3. Wsparcie merytoryczne i szeroki dostęp do wiedzy wspomagającej trening biegowy,
4. Możliwość indywidualnych konsultacji z trenerami-specjalistami,
5. Pomoc doświadczonych fizjoterapeutów w zakresie porad dotyczących kontuzji,
6. Imienna karta członkowska uprawniająca do 10% zniżki na zakup kolekcji Nike Running w wybranych sklepach partnerskich,
7. 10% zniżka podczas pierwszej konsultacji w klinice Ortoreh,
8. Informacje o ciekawych imprezach biegowych i zawodach oraz pomoc w organizacji wyjazdów na imprezy sportowe,
9. Udział w konkursach organizowanych przez Klub Biegacza Nike,
10. Zniżki przy zapisach na wybrane imprezy współorganizowane przez Klub Biegacza Nike,
11. Uczestnictwo w szkoleniach dotyczących treningu biegowego organizowanych przez Klub Biegacza Nike
Członkostwo w Klubie jest obecnie ułatwione dzięki specjalnemu systemowi, który w wybranych sklepach Nike w całej Polsce pozwala na bezpłatne uzyskanie aktualnej Karty KB Nike (dzięki specjalnemu kodowi otrzymanemu przy zakupie butów) Jedną z najważniejszych korzyści dla uczestników programu jest wyżej wspomniana możliwość korzystania z indywidualnych porad specjalistów, którzy w ciągu kilku dni roboczych odpowiadają na wszystkie pytania zarejestrowanych członków Klubu. Klubowymi specjalistami są: Jakub Czaja, Mariusz Giżyński, Kamil Poczwardowski, Ewa Witek-Piotrowska, Szczepan Figat oraz Jakub Wiśniewski.
BROOKS
Projektem, który firma Brooks realizuje konsekwentnie od prawie dwóch lat jest program „First Minute”. Jest to akcja promocyjna, w której uczestnicy wybranych biegów, kupując podczas imprezy sprzęt marki Brooks, dostają rabat w wysokości opłaty startowej uregulowanej w pierwszym terminie zapisów. W ten sposób można odzyskać wpłacone startowe za udział w konkretnym biegu. Brooks staje się przy okazji partnerem dla organizatorów biegów oraz dla klubów biegacza.
Do tej pory w akcja obowiązywała na następujących biegach: Maniacka Dziesiątak (Poznań), Bieg Zaślubin Morza (Kołobrzeg), Półmaraton w Dąbrowie Górniczej. Produkty Brooksa znajdziecie w specjalistycznych sklepach w całej Polsce.
DECATHLON
Sieć sklepów DECATHLON oferuje swoim klientom kartę stałego klienta, która obejmuje wszystkie dyscypliny sportowe. Kartę otrzymuje się na życzenie w każdym ze sklepów na terenie Polski. Posiadając kartę i robiąc zakupy w sieci sklepów na całym świecie klient zbiera punkty (za każde wydane 20 zł otrzymuje się 5 punktów), które następnie można wymienić na bony towarowe.
Po zebraniu 250 punktów na adres podany przy rejestracji, Decathlon wysyła bon wartości 20 zł. Tak wiec przy zakupach o wartości 1.000 złotych (np. rower górski) klient otrzymuje 250 punktów i tym samym bon wartości 20 zł.
Punkty zbiera się przez cały okres posiadania karty. Dodatkowym atutem karty jest możliwość gromadzenia na niej informacji o zakupach. Dzięki temu nie ma już potrzeby gromadzenia kilkudziesięciu paragonów, które są poświadczeniem dwuletniej gwarancji na produkty, gdyż te informacje zapisywane są automatycznie na naszej karcie.
Posiadacze karty informowani są również o wszelkiego rodzaju promocjach oraz zapraszani na posezonowe wyprzedaże. Warto więc poświęcić chwilę by wyrobić sobie kartę stałego klienta podczas najbliższego zakupu w sieci Decathlon.
Wykaz sklepów znajdziecie na stronie www.decathlon.com.pl
Czasopismo BIEGANIE
Na początku tego roku redakcja miesięcznika Bieganie wprowadziła do użytku – wyłącznie dla swoich prenumeratorów - specjalną kartę upoważniającą do różnego rodzaju zniżek u współpracujących z wydawnictwem firm. Warto odnotować, że zniżki oprócz sklepów dotyczą także biegów (na przykład niższa opłata w Półmaratonie Św. Mikołajów w Toruniu, Maratonie Warszawskim) oraz porad trenerskich Piotra Mańkowskiego (trenera Małgorzaty Sobańskiej)
Zasady korzystania z karty oraz szczegółowy wykaz miejsc objętych zniżkami znajdziecie w każdym numerze czasopisma oraz na stronie internetowej www.bieganie.com.pl
|