Wyposażenie pakietów startowych w sprzęt biegowy, organizacja programu treningowego w siedmiu miastach Polski, bezpłatne doradztwo ekspertów, usługi: „Race Your Pace” oraz „MySports”, prezentacja kolekcji na towarzyszących wydarzeniu Targach Expo – zaangażowanie firmy ASICS w organizację drugiej edycji ORLEN Warsaw Marathon jest nieocenione.
Za nami druga edycja ORLEN Warsaw Marathon. Rola oficjalnego partnera technicznego wydarzenia po raz kolejny przypadła w udziale firmie ASICS. Kluczowym zadaniem zespołu firmy było przygotowanie pakietów startowych dla zawodników. ASICS wyposażył je w profesjonalny sprzęt do biegania, dostosowany do specyfiki każdego z dystansów. Maratończycy w swoich pakietach znaleźli między innymi techniczną koszulkę Motion Dry, dwukomorowy plecak, czapkę z daszkiem oraz voucher zniżkowy o wartości 100 zł na zakup obuwia ASICS w sieci SklepBiegacza.pl
Na atrakcyjną zawartość pakietów startowych mogli liczyć także uczestnicy pozostałych biegów.
Zaangażowanie firmy ASICS w prace przygotowawcze dobrze oddają liczby. W sumie, na potrzeby wszystkich trzech rywalizacji, ASICS przekazał organizatorom 36,5 tys. koszulek, 10,5 tys. czapek, 10,5 tys. plecaków, 15,5 tys. worków dla uczestników biegu na 10 km, 1350 koszulek long sleeve dla obsługi, sędziów oraz wolontariuszy, a także t-shirty, kurtki i wiele innych produktów.
Wkład firmy ASICS w organizację wydarzenia nie ograniczył się do wyposażenia pakietów startowych w sprzęt biegowy. Wraz z siecią SklepBiegacza.pl, zespół firmy zorganizował oficjalny cykl sesji treningowych, przygotowujących biegaczy do udziału w OWM. Treningi odbywały się w siedmiu miastach Polski: Gdyni, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Płocku, Poznaniu oraz Warszawie. Cykl zainaugurowano 15 grudnia. Kolejne spotkania odbywały się w każdą niedzielę do 6 kwietnia włącznie. W sumie udało się zorganizować 16 spotkań. W treningach bezpłatnie mógł wziąć udział każdy, kto szukał merytorycznego wsparcia i motywacji do budowania formy przed kwietniowym biegiem. Spotkania cieszyły się dużą popularnością. W każdym z nich uczestniczyło ok. 400 biegaczy!
Oprócz profesjonalnego wsparcia ze strony zaangażowanych w prowadzenie zajęć trenerów, uczestnicy spotkań organizowanych przez firmę ASICS oraz sieć SklepBiegacza.pl mieli okazję wziąć udział w testach produktowych obuwia biegowego z bieżącej kolekcji ASICS. Testowaniu poddano następujące modele: CUMULUS 15, GT 2000, FUJI TRAINER, FUJI TRABUCO oraz GEL LYTE.
Dodatkowo, organizatorzy zapewnili trenującym możliwość bezpłatnego wykonania nowatorskiego, trójwymiarowego badania stopy – Food ID. Rozkład organizowanych przez firmę ASICS w całym kraju badań, dostosowano do terminarza treningów. Dzięki temu biegacze, przygotowujący się do udziału w OWM, mieli szansę poddać się badaniu i na podstawie uzyskanych wyników wybrać odpowiedni model obuwia na kwietniowy bieg.
Kolejną atrakcją niedzielnych spotkań była obecność wyśmienitych polskich biegaczy – ambasadorów marki ASICS. Trening przy boku sław takich jak Agnieszka Gortel, Michał Kaczmarek. Marcin Chabowski czy Paweł i Olga Ochalowie, miał niewątpliwie duży wpływ na wzmocnienie motywacji trenujących.
Zaopatrzenie pakietów startowych w sprzęt biegowy oraz organizacja programu treningowego nie wyczerpują wszystkich działań firmy ASICS w zakresie technicznego wsparcia organizacji maratonu. Niewątpliwą ciekawostką była oferowana maratończykom usługa „Race Your Pace”. W jej ramach zawodnicy startujący na dystansie 42,195 km mogli skorzystać z doradztwa profesjonalistów z zespołu ASICS. Na podstawie czasów netto osiąganych na dystansach półmaratonu i 10 km, eksperci z firmy ASICS pomogli zawodnikom określić najlepszy wynik możliwy do osiągnięcia przez nich w maratonie. Korzystający z usługi otrzymali indywidualnie przygotowane opaski z oznaczonymi międzyczasami oraz mapki przedstawiające trasę biegu wraz ze wskazanym przybliżonym czasem pojawienia się biegacza w określonych punktach. Dzięki temu kibice mogli z łatwością śledzić swoich zawodników.
Ponad to, podobnie jak w zeszłym roku, ASICS zaprosił do udziału w OWM ekipę filmową MySports. Jej zadaniem była rejestracja zmagań wszystkich biegaczy startujących na dystansie królewskim oraz na dystansie 10 km. Z ujęć zarejestrowanych w okolicach wszystkich punktów pomiaru czasu oraz na mecie, zmontowano indywidualne klipy, które można obejrzeć pod adresem: www.asics.pl/runnerstv/?rdpage=results&e=WA14&L=PL
Jednym z wydarzeń towarzyszących rywalizacjom biegowym były Targi Expo. Wśród wystawców nie mogło zabraknąć oficjalnego partnera technicznego Narodowego Święta Biegania. Na stoisku o powierzchni ponad 150 m zaprezentowano bieżącą kolekcję marki, między innymi but GEL-SUPER J33 – pierwszy model ASICS do biegania naturalnego wspierający pronatorów oraz wspierającą pracę mięśni odzież Motion Muscle Support. Odwiedzający stoisko mogli nie tylko zrobić zakupy, ale też skorzystać ze specjalistycznych porad przedstawicieli firmy ASICS, a także poddać się badaniu stopy nowatorską metodą Foot ID.
Zaangażowanie firmy ASICS w organizację Narodowego Święta Biegania, jak zwykło się mówić o ORLEN Warsaw Marathon, zgodne jest z misją firmy, którą jest niesienie inspiracji poprzez sport. Podstawą filozofii ASICS jest przekonanie, że aktywność fizyczna, niezależnie od poziomu zaawansowania, jest w stanie poprawić jakość życia każdego człowieka. Główna idea kierująca działaniem międzynarodowego zespołu ASICS, daje się streścić w sentencji „W zdrowym ciele, zdrowy duch”.
Pozostając w zgodzie z tą ideą, zespoły ASICS z różnych stron świata oferują wsparcie zarówno profesjonalnym sportowcom, jak i zwykłym pasjonatom ruchu ze wszystkich zakątków globu. Swą misję firma ASICS realizuje poprzez dostarczanie miłośnikom wysiłku fizycznego nowoczesnego sprzętu sportowego, a także poprzez angażowanie się w organizację rozmaitych wydarzeń sportowych. Polski ORLEN Warsaw Marathon jest jednym z nich. |
|
|
|