Jestes
niezalogowany
ZALOGUJ

 

17 listopada 2012, 13:09, 1728/157405
Admin
Michał
Walczewski
Gra karciana o... bieganiu !!




      Dawno nie zaskoczyliśmy Was czymś nowym. Zbliżają się święta, więc... najwyższy czas to zmienić :-) Mam przyjemność zdradzić wielką tajemnicę - od pewnego czasu pracujemy w redakcji nad grą karcianą... o bieganiu !!

To prawdopodobnie pierwsza taka gra na świecie, a na pewno pierwsza w Polsce. Nie możemy od razu zdradzić wszystkich szczegółów - będziemy podsycać Waszą ciekawość stopniowo kolejnymi informacjami. Dzisiaj prezentujemy pierwsze 10 "kart akcji" - to jeden z kilku elementów rozgrywki. Mam nadzieję, że spodobają się Wam od strony graficznej.

Grę planujemy wydać jeszcze przed świętami tak, by mógł roznosić ją w swoim worku święty Mikołaj. Czy nam się to uda? Wiele zależy od naszego grafika, a sami wiecie jak to z grafikami jest... Bartek gazu :-)


Karta akcji: limit uczestników

Na tym biegu obowiązuje limit uczestników. Wskazany przez Ciebi zawodnik nie zdążył się zapisać i zabrakło dla niego numerów startowych - wraca on do puli kart gracza. Ta karta może być użyta tylko przed startem.

Karta akcji: pacemaker

Dowolnemu swojemu zawodnikowi przed startem możesz przydzielić pacemakera ze swojej drużyny. Połóż kartę "zająca" pod kartę zawodnika - dowolną negatywną akcję wykonaną na Twoim zawodniku pacemaker może wziąć na siebie - wtedy zdejmij jego kartę ze stołu.

Karta akcji: lepszy cfaniak

Zagrywka nie fair! Ominąłeś wyznaczone zawodnikom strefy startowe i wepchnąłeś się na starcie w pierwszą linię! przesuń swojego zawodnika na pierwsze miejsce. Ta karta może być użyta tylko przed startem.

Karta akcji: kamień w bucie

Połóż tę kartę przy dowolnym zawodniku. Kamień wpadł mu do buta i do momentu aż się zatrzyma by go wyjąć nie może wyprzedzać rywali. Jeżeli zdecyduje się wyjąć kamień spada o jedną pozycję.

Karta akcji: forma

Uczestniczyłeś w obozie treningowym. Kondycja wybranego zawodnika w nadchodzącym biegu jest o 1 punkt wyższa. Ta karta może być użyta tylko przed startem.

Karta akcji: wściekły pies

Z bocznej uliczki wyskoczył wściekły pies i rzuca się na Ciebie. Uciekając przed nim ulegasz panice i pozwalasz wyprzedzić się zawodnikowi, który biegnie bezpośrednio za Tobą.

Karta akcji: milutki kotek

Użyj milutkiego kotka by anulować działanie karty "Wściekły pies" lub "Pudelek".

Karta akcji: wycofanie zawodnika

Widząc Cię na liście startowej rywale są pełni obaw. Robisz im jednak psikusa i wycofujesz się w ostatniej chwili przed startem - zawodnik wraca do Twojej talii. Ta karta może być użyta tylko bezpośrednio przed startem.

Karta akcji: karambol

Użyj tej karty na dwóch dowolnych zawodnikach zajmujących miejsca obok siebie. Zderzają się podczas biegu i każdy z nich może wybrać: traci jeden punkt kondycji lub daje się wyprzedzić zawodnikowi będącemu za nim.

Karta akcji: zawodnik elity

Dla prawdziwych bohaterów nigdy nie brakuje numerów startowych! Użyj tej karty by przeciwdziałać karcie "Limit uczestników" rzuconej na któregoś z Twoich zawodników.


Komentarze czytelników - 61podyskutuj o tym 
 

Admin

Autor: Admin, 2013-02-05, 00:32 napisał/-a:
8 i 9 - mój błąd, każdy zawodnik gracza ma 1 ruch w trakcie tury.

 

slawnik

Autor: slawnik, 2013-02-05, 09:03 napisał/-a:
Wracamy zatem do kwestii z pytań nr 8 i 9, he he ;)

Zakładam, że:
1) takie działania jak blokowanie, wyprzedzanie lub odpoczynek muszą odnosić się do zawodnika, który przesądził, o tym, że teraz jest kolej danego gracza.

2) kolejność graczy w danej rundzie jest wyznaczona na jej początku przez ustawienie zawodników, czyli zawodnik, który w trakcie rozgrywki w wyniku działań innych zawodników zmienił swoje miejsce w stawce i tak wykonuje swoje działanie zgodnie z pierwotną kolejnością - przy 8 zawodnikach początkową kolejność trzeba by zapisywać ;-p

Czy powyższe założenia są poprawne? Proszę też o ustosunkowanie się do poniższych:

4. Moim zdaniem zawodnik nie musi odpoczywać - w innym przypadku jaki byłby sens korzystania z tej karty? Nie byłoby z niej żadnego pożytku (używamy jej na naszych zawodnikach)...

5."Logika też nakazuje by używać tej karty nie podczas trwania biegu - nikt nie kończy kariery podczas zawodów".
Z powyższym stwierdzeniem w pełni się zgadzam, ale wtedy powstaje pytanie: kiedy możemy tej karty użyć? Gra przewiduje używanie kart w rundzie bonusów albo w trakcie rozgrywki (biegu), innego czasu na to nie ma... Wydaje mi się, że jedynym wyjściem jest używanie tej karty podczas biegu, ale na zawodnikach, którzy w nim nie biorą udziału - taka forma utrudnienia gry przeciwnikowi na przyszłość. Co autor na to?

Z góry dzięki!

 

Admin

Autor: Admin, 2013-02-05, 09:21 napisał/-a:
1. Wyprzedzanie dotyczy zawsze zawodnika stojącego bezpośrednio przed zawodnikiem wyprzedzającym (z owym wyjątkiem wynikającym z karty kolizja o którym mówiliśmy :-)

2. Tak, dokładnie tak - kolejność obowiązuje zgodnie z ustawieniem na początku rundy by uniknąć podwójnych ruchów. Myślę, że nie trzeba zapisywać, da się wizualnie zapamiętać :-)

4. Nie bardzo rozumiem. Odpoczynek to rezygnacja gracza z wykonania przez zawodnika akcji nagradzana dodaniem punktu kondycji.

5. Karty koniec kariery możemy się umówić, że używamy np. po zakończeniu biegu. Chociaż powyższa propozycja też brzmi rozsądnie i można ją zaakceptować.

Mam nadzieję, że wątpliwości da się rozwiać, nie każdą sytuację dało się przewidzieć lub opisać w krótkiej instrukcji :-)

 

slawnik

Autor: slawnik, 2013-02-05, 09:59 napisał/-a:
Troszkę się nie zrozumieliśmy, ale już rozwijam moją wypowiedź:
ad.1.
Mam na myśli następującą sytuację: w rozgrywce bierze udział 2 graczy (1,2), każdy wystawia po 2 zawodników (A i B). Kolejność na starcie rundy jest następująca:
1A (pierwszy zawodnik gracza nr 1), 2A (pierwszy zawodnik gracza nr 2), 1B (drugi zawodnik gracza nr 1), 2B (drugi zawodnik gracza nr 2).
Zgodnie z instrukcją zaczyna gracz nr 1, bo jego zawodnik A jest pierwszy. Gracz nr 1 nie chce używać kart, tylko ma zamiar blokować/wyprzedzać/odpoczywać. W moim pytaniu chodzi o to, czy te działania (blokowanie, wyprzedzanie, odpoczywanie) muszą odnosić się do zawodnika A, czy mogą dotyczyć zawodnika B.
ad.2.
Przy 4 graczach, każdy po 2 zawodników, trzeba zapamiętać kolejność 8 zawodników - uważam, że przy grze podczas wielogodzinnej imprezki, jest to zadanie niewykonalne (w wersji bez zapisywania) ;)
ad.4.
To było nawiązanie do mojego wcześniejszego zapytania o kartę "Zejście z trasy". Wydaje mi się, że gdyby nasz zawodnik musiał po użyciu tej karty odpoczywać 1 miesiąc, to byłaby ona kompletnie bezużyteczna.
Zbliżamy nasze stanowiska, zostały 3 punkty z 9 ;)

 

Admin

Autor: Admin, 2013-02-05, 11:09 napisał/-a:
Blokowanie obowiązuje każdego zawodnika, który podejmie próbę wyprzedzania blokującego zawodnika podczas całej rundy.

 

slawnik

Autor: slawnik, 2013-02-05, 13:24 napisał/-a:
Jeszcze raz podam przykład, żeby objaśnić o co dokładnie mi chodzi:
Mam na myśli następującą sytuację: w rozgrywce bierze udział 2 graczy (1,2), każdy wystawia po 2 zawodników (A i B). Kolejność na starcie rundy jest następująca:
1A (pierwszy zawodnik gracza nr 1), 2A (pierwszy zawodnik gracza nr 2), 1B (drugi zawodnik gracza nr 1), 2B (drugi zawodnik gracza nr 2).
Zgodnie z instrukcją zaczyna gracz nr 1, bo jego zawodnik A jest pierwszy. Gracz nr 1 nie chce używać kart, tylko ma zamiar np. blokować. Chodzi mi nie o to, kogo może blokować, bo to zrozumiałe. Moje pytanie dotyczy tego, czy skoro gracz nr 1 wykonuje teraz ruch dzięki swojemu zawodnikowi A, to czy musi blokować właśnie tym zawodnikiem A, czy może np. w pierwszej kolejności wykorzystać ten ruch na wyprzedzanie swoim zawodnikiem B, a później swój ruch, który otrzymuje dzięki swojemu zawodnikowi B wykorzystać na blokowanie swoim zawodnikiem A.

Czyli generalnie: jeśli gracz wykonuje ruch dzięki zawodnikowi A, to czy jego akcje muszą właśnie tego z jego zawodników dotyczyć, albo najbardziej ogólnie mówiąc: czy ruch jest przypisany do danego zawodnika czy do gracza (który może wybrać na którego ze swoich zawodników go wykorzysta)?
Mam nadzieję, że teraz się rozumiemy ;)

ad.4.
Czy zgadzamy się, że po użyciu karty "Zejście z trasy" zawodnik nie musi odpoczywać? W innym przypadku ja nie znajduję dla tej karty zastosowania (dotyczy ona naszych zawodników).

 

smichi

Autor: smichi, 2013-02-05, 19:40 napisał/-a:
Gram dopiero pierwszy raz, ale grałem trochę w inne gry.
Wydaje mi się że jeśli chcę blokować wykonując akcje zawodnika A1, to tylko tego zawodnika. Patrząc realnie na biegi skoro 1 biegacz postanawia blokować to robi to on a nie np 4 w stawce ( zawodnik A2 )Ruchy blokowania i wyprzedzania są przypisane do zawodnika.

Ciekawe co na to Admin, choć zawsze można stwierdzić że my gramy i my ustalamy sporne sprawy, należy jednak omówić je z graczami przed rozgrywką.

Kładę dzieci spać i wracam do gry :)
Podziękowania dla Kierownika za prezent :)

 

Admin

Autor: Admin, 2013-02-05, 20:28 napisał/-a:
W zamyśle gry wygląda to tak, że mówiąc "BLOKUJĘ" i poświęcając na to żeton kondycji powodujesz, że w tej turze każdy zawodnik chcący wyprzedzić naszego zawodnika musi poświęcić dwa punkty kondycji - ma trudniej. Trudniej bo blokowanie to takie "biegnę ostrym tempem" i wtedy każdy kto biegnie za mną ma trudniej mnie wyprzedzić a nie tylko jeden :-)

Ale oczywiście zasady zawsze mogą ustalić gracze siadając do gry. Ja np. zawsze jak gram w Monopoly to mam własne zasady ze znajomymi :-)

 

slawnik

Autor: slawnik, 2013-02-05, 20:43 napisał/-a:
W odpowiedzi na powyższy dylemat kluczowa jest informacja czy:
a) gramy dwoma zawodnikami, którzy są w jednej drużynie, ale podejmują samodzielne decyzje (wtedy w moim rozumieniu korzystając z pozycji zawodnika A1, można wyprzedzać/blokować/odpoczywać tylko tym zawodnikiem)
b) gramy z perspektywy trenera tych dwóch zawodników, który decyduje o tym co oni mają zrobić (ma on możliwość wykonać tyle działań ilu ma zawodników, ale on niego zależy decyzja, któremu zawodnikowi wyda dyspozycję).

Osobiście skłaniam się ku rozwiązaniu a), chociaż za wersją b) przemawia możliwość używania kart akcji, które dotyczą zwykle innych zawodników, niż ten, który zadecydował o kolejce gracza, np. gracz wykonuje swój ruch dzięki zawodnikowi A1, ale może zgodnie z instrukcją użyć karty, która poprawia pozycję zawodnika B1.

Oczywiście, że można tę kwestię (tak jak i inne o które pytałem) ustalić bezpośrednio przed rozgrywką ze znajomymi, ale chciałbym też wiedzieć co autor miał na myśli ;)

Adminie! Odpowiedz proszę na pytanie - a czy b? ;)

 

smichi

Autor: smichi, 2013-02-06, 10:32 napisał/-a:
Gra bardzo mi się podoba - polecam. Gratuluje pomysłu i jego realizacji !

Co do zasad mam jeszcze parę pytań wysłałem Adminowi na maila.

 


















 Ostatnio zalogowani
Ziuju
15:35
VaderSWDN
15:29
marczy
15:23
uro69
15:14
chris_cros
14:54
martinn1980
14:52
BOP55
14:39
Jurek z Jasła
14:34
Jaszczurek
13:55
kostekmar
13:30
biegacz54
13:18
Tyberiusz
13:12
gpnowak
12:54
Leno
11:40
marynarz
11:33
ProjektMaratonEuropaplus
11:25
|    Redakcja     |     Reklama     |     Regulamin     |