|
Jak wynika z badania „Na rower”, przeprowadzonego specjalnie z okazji akcji przez TNS OBOP, aż 94 proc.
Polaków umie jeździć na rowerze, a 70 proc. ma swój własny rower. Większość jeździ na rowerze dla przyjemności lub uprawia turystykę rowerową. Na co dzień na rowerze do pracy i szkoły dojeżdża 9 proc. Warto zatem zaangażować się w promocję tego środka transportu i podkreślać jego zalety.
ChrońSkroń.pl wraz z Partnerami zaprasza wszystkich, aby i tym razem przez tydzień podjęli wyzwanie i dali odpocząć swoim samochodom, środkom transportu publicznego, jeżeli to tylko możliwe. I co najważniejsze, aby wybrali się do pracy … rowerem.
LUKAS Bank przyłączył się do organizacji akcji „Zagoń rower do roboty. Tydzień odpoczynku dla samochodów”. -Zdecydowaliśmy się współorganizować akcję, bo wspieramy działania proekologiczne. Ubiegłoroczna akcja została odebrana pozytywnie, dlatego uważamy, że warto zachęcić ludzi, aby zagonili swój rower do roboty również w innych częściach Polski. W LUKAS Banku wiele osób dojeżdża do pracy na „dwóch kółkach”. Chcemy jednak, aby było nas jeszcze więcej, dlatego promujemy tę formę komunikacji - mówi Izabela Mościcka, dyrektor Departamentu Public Relations LUKAS Banku.
Nie chodzi o to, żeby być radykalnym rowerzystą – mówi Bartek Dajer, pomysłodawca akcji – Ważne jest, aby podjąć wyzwanie i przekonać siebie samego, że „dam radę”. Z drugiej strony nie po to kupujemy rowery, aby okazjonalnie przewieźć je na bagażniku samochodu do serwisu. Niech zapracują na swoje utrzymanie.
– W sezonie wiosenno-letnim nie ma nic przyjemniejszego niż przejażdżka do pracy na dwóch kołach – mobilizuje wszystkich Anna Wydra, odpowiedzialna za koordynację akcji w DIALOGu i zapalona rowerzystka – Rower nie truje, pomaga wypracować zgrabną sylwetkę i jest szalenie modny – dodaje.
Nic na siłę. Nie o to chodzi, aby już od jutra jeździć tylko rowerem. Ważne aby mieć możliwość wyboru.
Masz dzisiaj nastrój, sprzyja pogoda to siadaj na rower. Dla wielu z nas to też dobra forma aktywności, bo przecież kilka godzin spędzamy przy biurku. – mówi Arek Cempura, współorganizator akcji – Podkreślamy, że warto zagonić rower do roboty, niech zobaczy gdzie pracujemy. I przez to wywierać wpływ na firmy, urzędy aby ułatwiały taki sposób dojazdu. Po zeszłorocznej widzimy dużo pozytywnych zmian. Warto to wykorzystać i kontynuować.
Doświadczenia innych krajów pokazują, że po tego typu akcjach, duża grupa biorących w nich udział już na stałe wybiera rower do dojeżdżania do pracy.
Dodatkowo organizatorzy podkreślają, że poprzez tego typu działania chcą zwrócić uwagę pracodawców, zarządców budynków, biurowców, na to, że warto ułatwić życie rowerzystom.
Organizatorzy zachęcają do zaglądania na oficjalny serwis akcji www.ZagonRowerDoRoboty.pl, gdzie na bieżąco będą umieszczane informacje o akcji, jej partnerach, wydarzeniach.
Partnerem badawczym akcji jest TNS OBOP. Do patronów medialnych należą: magazyn „Men’s Health”, Radio Traffic, gazeta „Echo Miasta” oraz portale: naszemiasto.pl i infobike.pl.
|
|
|
| |
|