|
Uczestnicy oraz kibice Biegu Charytatywnego „Rak. To się leczy!” w Łodzi mogą liczyć na moc okazji do zadbania o swoje zdrowie. Bieg na dystansie 5m wystartuje w samo południe 22 czerwca br. na terenie MOSIR w Łodzi przy ul. Małachowskiego, a przez kilka godzin towarzyszyć mu będzie piknik rodzinny promujący zdrowy styl życia. Gwiazdą wydarzenia będzie Juan Carlos Cano z zespołem – zwycięzca ostatniej edycji programu The Voice of Poland!
Zdrową, sportową rywalizację oraz wiele atrakcji dla wszystkich odwiedzających stadion MOSIR 22 czerwca proponują organizatorzy kampanii „Rak. To się leczy!” oraz współorganizatorzy biegu: MOSIR Łódź oraz ING Życie. Już od godz. 10:00 w stworzonym na terenie MOSIR-u Miasteczku Zdrowia będzie można skorzystać z bezpłatnych badań i konsultacji, m.in. z mammografii, porad dotyczących samobadania piersi i doboru biustonoszy, zajęć jogi, konsultacji onkologicznych, podologicznych, dietetycznych czy dermatologicznych, a nawet konsultacji psychoonkologicznych. Dzięki wsparciu Centrum Szkoleń Medycznych w Łodzi będzie można wziąć udział w pokazach udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Na liczne atrakcje, w tym zabawy na dmuchańcach, malowanie buzi, zajęcia plastyczne mogą liczyć rodzice z dziećmi.
Muzyczną gwiazdą wydarzenia będzie zespół Enclose, w którym wokalistą jest Juan Carlos Cano, zwycięzca ostatniej edycji programu The Voice of Poland. Pochodzący z Meksyku wokalista da prawie godzinny koncert, wspierając tym samym kampanię „Rak. To się leczy!” i umilając biegaczom oczekiwanie na wyniki rywalizacji. Wcześniej jednak muzycznie rozgrzeje ich na starcie Grupa Capoeira Łódź, której uczestnicy i instruktorzy postanowili w ten sposób dać swoje poparcie dla walki z rakiem. Na scenie pojawią się również tancerze ze Studia Tańca 4U, którzy zachęcą do aktywności fizycznej demonstrując podstawowe kroki popularnych tańców. Bo przecież taniec to również bardzo przyjemny sposób na dobre samopoczucie i kondycję.
Ambasadorzy biegu
Bieg będzie okazją do spotkania niezwykłych osób, które zostały ambasadorami sportowej rywalizacji i kampanii „Rak. To się leczy!”: Tomasz Osmulski (sprinter) i Piotr Pustelnik (polski alpinista i himalaista).
- Sport to antidotum na wszelkie dolegliwości. A bieg jest najstarszą i najlepszą, a jednocześnie najprostszą formą aktywności. To super zajęcie dla każdego – mówi Piotr Pustelnik. – Zachęcam do udziału w łódzkim biegu „Rak. To się leczy!” i wspieram tę inicjatywę, bo wiem z doświadczenia, że pokonywanie własnych słabości jest najlepszą drogą do szczęścia – dodaje polski alpinista.
Łodzianie z otwartym sercem
Do Biegu Charytatywnego „Rak. To się leczy!” przyłączyło się już wiele łódzkich organizacji i firm, a patronat nad imprezą objęła Prezydent Łodzi, pani Hanna Zdanowska.
- Atrakcyjność imprezy to w ogromnej mierze zasługa firm i instytucji, które chcą podzielić się swoją wiedzą o profilaktyce oraz zachęcić łodzian do poświęcenia chwili swojemu zdrowiu – mówi Alicja Zakrzewska, Rzecznik Prasowy kampanii „Rak. To się leczy!”.
OPŁATY STARTOWE: Bieg Charytatywny
| | 35 pln
| | | przez cały okres trwania zapisów | | Limit uczestników: 1200 |
|
Wśród Partnerów biegu znalazła się m.in. Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Fundacja Kocham Życie, Pracownia Psychologiczna „Żagle”, Centrum Szkoleń Medycznych w Łodzi, Grupa Capoeira Łódź, Synevo, Verasport.pl, Podologic, zajmująca się szkoleniami z brafittingu Dobra Kreacja oraz producent bielizny marki Change, sklep sportowy Trucht, Studio Tańca 4U - Szkoła Tańca dla Ciebie, Zarząd Zieleni Miejskiej.
Dzięki nim uczestnicy biegu będą mogli wygrać dodatkowe, nagrody zarówno za udział w biegu, jak i w konkursach odbywających się na scenie głównej, m.in. bilety do ZOO, bony zakupowe i zabiegowe, lekcje tańca i zestawy kosmetyków.
Nie chodzi o wynik
Organizatorzy biegu zapraszają do udziału nie tylko pasjonatów biegania, ale również całe rodziny, bowiem – co podkreślają – nie wynik jest najważniejszy. - Trasę 5 km można pokonać nawet marszobiegiem czy dynamicznym spacerem, a każdy, kto ją pokona, otrzyma pamiątkowy medal. Zapisy trwają i warto dołączyć do innych już teraz, bowiem przy zgłoszeniach do 18 czerwca można liczyć na numer startowy ze swoim imieniem - zachęca Alicja Zakrzewska, rzecznik kampanii „Rak. To się leczy!”.
Impreza ma charakter charytatywny, a wpisowe w wysokości 35 zł zostanie przekazane na organizację jeszcze większej ilości bezpłatnych badań i konsultacji medycznych organizowanych w ramach akcji „Rak. To się leczy!” wraz z Polską Koalicją Pacjentów Onkologicznych. Zapisy na stronie: www.rak.tosieleczy.pl
Kampanię wspierają firmy: ING Życie (Partner strategiczny) Adrian Fabryka Rajstop, Oknoplast, Pharmaceris i Nestle Health Science. Patronat medialny nad biegiem objęły maratonypolskie.pl, biegampolodzi.pl oraz Radio Łódź.
Bieżące informacje o biegu: www.rak.tosieleczy.pl.
ORGANIZATOR BIEGU
„Rak. To się leczy!” - ogólnopolska kampania społeczna „Rak. To się leczy!” to pierwsza w naszym kraju akcja łącząca najważniejsze organizacje lekarzy onkologów i pacjentów onkologicznych. Jej celem jest walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz zachęcenie Polaków do badań profilaktycznych. Partnerami kampanii są Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Onkologiczne, Polskie Towarzystwo Onkologów Klinicznych oraz Federacja Stowarzyszeń Amazonki i Porozumienie dla Zdrowia. W pierwszej odsłonie kampanii organizatorzy zaprosili do współpracy znanych i lubianych aktorów z różnych pokoleń, aby zachęcali Polaków do badań: Jerzego Stuhra, Cezarego Pazurę, Stanisława Mikulskiego i Jarosława Boberka. W bieżącej edycji do badań zachęcać rysunki Henryka Sawki, których bohaterowie przemówili głosem Zbigniewa Zamachowskiego oraz Bronisława Cieślaka. W ramach akcji zorganizowanych zostało kilkadziesiąt imprez edukacyjnych połączonych z bezpłatnymi badaniami, koncert charytatywny Katie Melua, bieg charytatywny „Przegonić raka” oraz stworzony aplikację do samobadania piersi – PiersiBadacze.
WSPÓŁORGANIZATOR BIEGU
ING Życie - to jedno z największych towarzystw ubezpieczeniowych na polskim rynku. Firma oferuje innowacyjne produkty finansowe chroniące życie i zdrowie oraz pozwalające gromadzić kapitał na przyszłość. Od 2012 roku ING Życie posiada w swojej ofercie Ubezpieczenie na wypadek nowotworu Ona i On. Wprowadzając na rynek nowy produkt firma przeprowadziła badania z lekarzami, a także z osobami chorymi oraz ich rodzinami. Wnioski z badań posłużyły do skonstruowania polisy odpowiadającej na potrzeby chorych a także do zainicjowania kampanii Rakowi Wspak, promującej profilaktykę rakową. ING Życie angażuje się również w inne akcje mające na celu wzrost świadomości społeczeństwa w zakresie profilaktyki, m.in. jest strategicznym partnerem kampanii „Rak. To się leczy!”.
| INFORMACJA POSIADA MULTI-FORUM | POROZMAWIAJ | | Bieg Charytatywny - Rak to się leczy! - Poznań, 28... | 2 2014-09-29 | | Bieg Charytatywny - Rak To Się Leczy - Łódz, 22.6.... | 2 2014-06-02 | | Bieg Charytatywny - Rak To się leczy! - Zielona G.... | 1 2014-05-22 |
|
|
| |
|