Jestes
niezalogowany
ZALOGUJ

 

Poznań, 17 wrzesnia 2013, 07:00, 1600/735073dr hab. Zygmunt Waśkowski
Konferencji pt. Marketingowe aspekty organizacji imprez biegowych

LINK 1: STRONA INTERNETOWA KONFERENCJI
LINK 2: ARCHIWUM: POZNAń



W najbliższym czasie tylko profesjonalnie organizowane imprezy biegowe będą cieszyły się popularnością i uznaniem wśród biegaczy. Podobnie jak w innych dyscyplinach sportu, organizatorzy będą sięgali po rozwiązania marketingowe, aby budować silne marki biegów i przyciągać zawodników, sponsorów oraz kibiców.

Dostrzegając zmieniającą się sytuację w środowisku biegaczy w Polsce, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu zapraszają na ogólnopolską konferencję metodyczną pt. "Marketingowe aspekty organizacji imprez biegowych", która odbędzie się 24 - 25 października br. w Poznaniu.

W ramach dwudniowego spotkania przewidujemy:

Pierwszego dnia obrady w kilku sesjach tematycznych, podczas których zaprezentujemy metodyczne (naukowe) podejście do najistotniejszych zagadnień marketingu sportowego oraz możliwości ich praktycznego zastosowania podczas organizacji imprez biegowych. Swoją wiedzą podzielą się z Państwem zarówno naukowcy zajmujący się problematyką marketingu i zarządzania w sporcie jak i doświadczeni organizatorzy imprez biegowych.

Drugiego dnia są zaplanowane warsztaty szkoleniowe, w trakcie których uczestnicy w małych grupach pod okiem trenerów biznesu będą doskonalić swoje umiejętności marketingowe. Każdy uczestnik weźmie udział w trzech warsztatach tematycznych, wybranych spośród dziewięciu propozycji.

Więcej informacji znajdziecie na stronie ksm.ue.poznan.pl/page/marketing


Komentarze czytelników - 6podyskutuj o tym 
 

Autor: Ryszard N, 2013-08-27, 15:57 napisał/-a:
"W najbliższym czasie tylko profesjonalnie organizowane imprezy biegowe będą cieszyły się popularnością i uznaniem wśród biegaczy. Podobnie jak w innych dyscyplinach sportu, organizatorzy będą sięgali po rozwiązania marketingowe, aby budować silne marki biegów i przyciągać zawodników, sponsorów oraz kibiców."

Czyli, przekładając to na język konsumenta, tylko dobry produkt znajdzie masowego nabywcę. To dobrze, ale warto pamiętać, że nastąpi proces wyraźnego powiązania jakości z ceną a tego już biegacze nie za bardzo lubią. Już dzisiaj aby zdobyć frekwencję, obok samego produktu jakim jest bieg, organizatorzy oferują różnoraką wartość dodaną do produktu. Nikogo już nie kręcą koszulki, medale, czy gadźety reklamowe. W ruch poszły samochody, rowery, krowa i wypoczynek w ośrodkach SPA. Warto też nie zapominać, że wraz ze zbudowaniem silnej marki, tendencja zacznie się odwracać. Zapisy będą trwały kilka godzin a za wszystko trzeba będzie solidnie zapłacić. Dobrym przykładem są duże, Europejskie maratony, gdzie za wszystko trzeba płacić, łącznie z wypożyczeniem chipa, nie wspomnę już o koszulkach. Przewiduję, że z czasem wielką wartość nabiorą imprezy gdzie obok maratonu lub półmaratonu, organizator zaproponuje formułę biegów masowych dla dzieci i absolutnych nowicjuszy, np. takie jak Coca Cola Kids w Wiedniu, itd.
Pojawi się regionalna i miejska ( patrzy Fundacja Maratonu Warszawskiego i Orlen Marathon ) silna konkurencja która biegaczom i biegom zrobi dobrze.

 

Arti

Autor: Arti, 2013-09-17, 00:57 napisał/-a:
W imieniu Organizatorów zapraszam ;)

Takiej wiedzy nie wyczytacie w książkach, będzie owszem i teoria ale i rozwiązania praktyczne czyli to co najcenniejsze ;)

Swój udział w konferencji zapowiedzieli m.in.:

1. Paweł Januszewski – uczestnik Igrzysk Olimpijskich w Atlancie, Mistrz Europy w biegu na 400 m p.p.
2. Jerzy Skarzyński – członek polskiej reprezentacji olimpijskiej, Los Angeles
3. Michał Bartoszak – uczestnik Igrzysk Olimpijskich w Atenach
4. Tomasz Szymkowiak – uczestnik Igrzysk Olimpijskich w Pekinie
5. Rafał Wieruszewski – dwukrotny uczestnik Igrzysk Olimpijskich w Atenach i w Pekinie
6. Patrycja Wyciszkiewicz – uczestniczka Igrzysk Olimpijskich w Londynie,
Mistrzyni Europy juniorów w biegu na 400 m
7. Piotr Gruszczyński – Senator RP, maratończyk

 

GRZEŚ9

Autor: GRZEŚ9, 2013-09-17, 09:11 napisał/-a:
Arti-swój udział,tzn.jako gwiazdy sportu czy wykładowcy?

 

jusmar

Autor: jusmar, 2013-09-17, 11:42 napisał/-a:
Artur napisz jak możesz kto będzie wykładał i prowadził warsztaty bo jak rozmumiem że wymieniona 7ka to goście zaproszeni a nie wykładowcy.

 

Arti

Autor: Arti, 2013-10-29, 22:12 napisał/-a:
Sorry,że nie odpisałem ale jeszcze trwało montowanie pełnej listy wykładowców a dzień po twoim poście rozchorowałem się prawie na miesiąc ;) Pozdrawiam i zapraszam do zapoznania się z materiałem ;)

Pełne materiały wykładów mają być również dostępne na stronie organizatora www.konferencjabiegi.pl

 

Autor: mzuk, 2013-10-30, 08:38 napisał/-a:

Konferencja odbywała się w ciągu tygodnia co mogło nieco ograniczyć jej odbiór ale i tak było sporo osób.

Pierwszego dnia były wykłady a drugiego dnia warsztaty.

Całość uważam za cenną inicjatywę. To ważne że zaczynamy profesjonalnie podchodzić do zagadnień. Wzrost frekwencji i zainteresowanie mediów wymagają takiego właśnie podejścia. Sporo przed nami, ale jesteśmy na właściwej drodze.

Łyżka dziegciu jest taka - żeby być partnerem do rozmów ze sponsorami (i nie mam na myśli drobnych firm a korporacje) trzeba mieć plan, wielowariantowe pomysły i być dobrym warsztatowo. Nie jest prawdą że najważniejsze jest to co się mówi. Prawdą jest to że ważne jest to co się mówi i jak się mówi. Mam na myśli cały warsztat prezentacyjny i tu jest wiele do zrobienia. Postaram się włącząc w te działania - Arti służę pomocą i radą w tym zakresie.

Najważniejsze że są chęci oraz zrozumienie potrzeb. Reszta do ogarnięcia bez problemu.

Pozdrawiam

 


















 Ostatnio zalogowani
biegacz54
05:04
Jarek42
04:24
Serce
00:08
przemek300
23:36
Citos
23:23
Namor 13
23:18
necropoleis
23:02
STARTER_Pomiar_Czasu
22:21
lordedward
22:21
maratonek
21:44
kos 88
21:38
Wojciech
21:25
troLek
21:07
jaro kociewie
20:51
VaderSWDN
20:50
Tyberiusz
20:49
|    Redakcja     |     Reklama     |     Regulamin     |