Na zdjęciu: lofo Maratonu Warszawskiego (www.maratonwarszawski.com)
29. Flora Maraton Warszawski był nie tylko wydarzeniem sportowym. Towarzyszyła mu akcja charytatywna zorganizowana przez Fundację “Maraton Warszawski” i Fundację Dziecięca Fantazja. W jej ramach zgromadzono 20 tys. zł na realizację marzeń nieuleczalnie chorych dzieci.
Pieniądze pochodzą z trzech źródeł. Pierwsze z nich to bieg charytatywny Herbalife Run. Opłaty startowe za udział w biegu w całości zostały przeznaczone na rzecz Fundacji Dziecięca Fantazja. Drugim źródłem była akcja sportowo-społeczna “Firma przyjazna bieganiu”. Akcja polega na aktywizacji sportowej przedsiębiorstw działających w Polsce. Pracownicy firm brali udział w odbywających się w miniony weekend imprezach Warszawskiego Festiwalu Biegowego, natomiast pracodawcy za każdy kilometr przebiegnięty przez swoich pracowników wpłacali na rzecz Fundacji Dziecięca Fantazja zadeklarowaną przez siebie kwotę. Trzecim źródłem była aukcja wyjątkowych sportowych gadżetów, w której wzięli udział sponsorzy i partnerzy 29. Flora Maratonu Warszawskiego. Dodatkowo na terenie odbywania się imprez wolontariusze Fundacji Dziecięca Fantazja zbierali datki do puszek.
Łącznie zebrano 20 tysięcy złotych. Dochód z opłat startowych za udział w Herbalife Run wyniósł 3127 zł, dochód z wpłat firm uczestniczących w akcji “Firma przyjazna bieganiu” 6287 zł, zaś dochód z aukcji wyniósł 8250 zł. Pozostała kwota pochodzi z datków do puszek.
Więcej informacji udziela:
Agata Adamczewska
Fundacja "Maraton Warszawski"
Tel.: 022 353 85 24
agata.adamczewska@maratonwarszawski.com |