Na zdjęciu: logo Fundacji (www.maratonwarszawski.com)
Firma Cadbury Wedel objęła patronatem akcję "Mistrz kibicowania" organizowaną od czterech lat przez Fundację "Maraton Warszawski" dla szkół podstawowych i gimnazjów z całej Polski. Celem akcji jest propagowanie zdrowego stylu życia, kultury sportowego kibicowania oraz wiedzy o Warszawie.
Firma Wedel obecna jest na polskim rynku od 1851 roku. Jest znana od przeszło 155 lat nie tylko ze swoich wspaniałych produktów, ale także zaangażowania społecznego i prowadzenia biznesu zgodnie z wyznawanymi od lat wartościami.
Akcja "Mistrz kibicowania" odbywa się nieprzerwanie od 2004 roku. W tym czasie wzięło w niej już udział prawie 150 szkół i około 15 tysięcy dzieci. Zasady są od lat niezmienne. W pierwszym etapie akcji dzieci przygotowują projekt punktu kibicowania na trasie Maratonu Warszawskiego i organizują własne, lokalne imprezy biegowe. Do drugiego etapu akcji przechodzą szkoły, które przygotują najciekawsze projekty. Przy wsparciu finansowym Fundacji realizują je następnie podczas Warszawskiego Festiwalu Biegowego z Flora Maratonem Warszawskim (21-23 września 2007).
W tym roku akcja odbywa się pod hasłem „Bieg o Warszawie”, a motywem przewodnim jest właśnie Warszawa. Szkoły mają za zadanie przygotować ekspozycje, które w sposób unikatowy zaprezentują historię, architekturę, kulturę i sport w stolicy. Przy trasie Maratonu Warszawskiego powstanie też jeden szczególny punkt kibicowania, poświęcony historii firmy Wedel. A jest to historia nierozerwalnie i od ponad 155 lat związana z Warszawą. To w Warszawie mieści się najbardziej czekoladowy zakątek Warszawy - Sklep Staroświecki i najstarsza pijalnia czekolady w Polsce, Pijalnia Wedla. Ponad wiek temu Emil Wedel wybudował w tym miejscu kamienicę, a na jej tyłach fabrykę ciastek i czekolady. Na Warszawskiej Pradze mieści się natomiast fabryka czekolady, wybudowana w latach 30-tych przez Jana Wedla, miejsce magiczne dla wielu pokoleń Warszawiaków kojarzących je z unoszącym się zapachem czekolady.
"Tradycją Wedla jest zaangażowanie firmy w organizację przedsięwzięć sportowych promujących aktywny styl życia. Już w latach 30 XX wieku działał przy warszawskiej fabryce, założony przez Jana Wedla, Robotniczy Klub Sportowy 'Rywal'. Angażował pracowników w najróżniejsze sekcje: lekkoatletykę, piłkę nożną, wioślarstwo, wychowując profesjonalnych sportowców, którzy pełni entuzjazmu zdobywali kolejne tytuły mistrzowskie. Jedną z prężniej działających sekcji była grupa kolarska. Na tamte czasy było to unikatowe na skalę kraju działanie.
Czasy się zmieniają, ale wartości pozostają. Obecnie kontynuując nasze tradycje wspieramy liczne imprezy sportowe, w których aktywnie uczestniczą nasi pracownicy. W ciągu dwóch lat wedlowscy maratończycy przebiegli 210 kilometrów w słusznej sprawie. Za każdy kilometr firma wypłacała pieniądze, które zostały przekazane na szczytny cel, o którym zadecydowali sami sportowcy. Jesteśmy głównym sponsorem wybitnej grupy kolarskiej Halls MTB Professional Team. Jako jeden z patronów Maratonu Warszawskiego i Wrocławskiego zostaliśmy uhonorowani tytułem Firmy Przyjaznej Bieganiu." – mówi Peter Knauer, Prezes Cadbury Wedel.
Połączenie idei sportowej z ideą niesienia pomocy już na stałe zagościło w strategii odpowiedzialności społecznej Cadbury Wedel. Dziś, kontynuując najlepsze zwyczaje, firma prowadzi szeroko zakrojone programy prospołeczne i chętnie angażuje się w projekty zarówno charytatywne, jak i zachęcające do aktywnego trybu życia.
Firma Cadbury Wedel na wsparcie akcji przekazała 10 tysięcy złotych. Pieniądze te zostaną w całości przekazane na nagrody dla szkół na zakup sprzętu sportowego, którym przypadnie w tym roku zaszczytny tytuł Mistrza kibicowania.
Szczegółowych informacji udziela:
Agata Adamczewska
PR Manager – Fundacja "Maraton Warszawski"
Tel.: + 48 22 353 85 24, kom: + 48 510 175 463
Email: Agata.adamczewska@maratonwarszawski.com |